The current Bet365 opening offer for new customers is market-leading bet365 mobile app You can get a free bet right now when you open an account.

Tendr na šumavské lokálky zastaven. ÚOHS vyhověl námitkám ČD

Tendr na šumavské lokálky zastaven. ÚOHS vyhověl námitkám ČD

SPOR O ŠUMAVSKÉ LOKÁLKY

Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj vyhověl rozkladu Českých drah a vrátil ve druhostupňovém řízení k novému rozhodnutí případ výběru železničního dopravce pro takzvané šumavské lokálky. Úřad sice v prvním stupni zrušil výběr vítěze, avšak část námitek, které se týkaly zadávacích podmínek a dalších detailů zamítl, vyplývá z rozhodnutí z 11. prosince, které úřad uveřejnil na svém webu. Zadavatelem soutěže byl Jihočeský kraj.

V prvostupňovém rozhodnutí v polovině roku ÚOHS zrušil výběr vítěze kvůli nedodržení zásady transparentnosti. Jihočeský kraj se totiž věcně nezabýval mimořádně nízkou nabídkovou cenou společnosti GW Train Regio, kterou vybral jako vítěze. Toto rozhodnutí je pravomocné a zůstává v platnosti. Úřad se však musí znovu zabývat námitkami Českých drah, které v polovině roku zamítl.

Sporná je i cena za kterou GWTR chce jezdit

Státní dopravce poukázal na možná pochybení, která se týkala lhůt souvisejících s výběrovým řízením, výpočtů pro platby kompenzací, rozdělování příjmů z prodeje jízdenek, pravidel pro poskytování a čerpání dotací, stanovení dílčích hodnotících kritérií či stanovení požadavků na vlastnosti vozidel. ÚOHS námitky v prvostupňovém řízení zamítl, protože prý nebyly podané včas.

Antimonopolní úřad vede ještě druhé správní řízení také na popud Českých drah. Jihočeský kraj totiž v létě zopakoval výběr vítěze, tedy GW Train Regio. K dispozici už měl tehdy analýzu nabídkové ceny vítězného dopravce. Toto řízení Úřad přerušil do doby, než se rozhodlo o rozkladu Českých drah v původním tendru. Nyní v něm může pokračovat.

Soutěž se vede o provoz tratí České Budějovice - Černý Kříž, Číčenice - Nové Údolí a Strakonice - Volary od prosince 2016. Nový provozovatel by měl na trase najezdit zhruba 1,337 milionu vlakových kilometrů ročně při celkových předpokládaných nákladech 2,25 miliardy korun.

Přidat komentář

  • Dodržujte prosím slušně vedenou diskuzi
  • Pokud chcete dostávat odpovědi na vaše komentáře, vyplňte svůj e-mail
  • Registrovaní uživatelé mají k výběru více funkcí komentářové služby
  • Chcete být moderátorem a správcem diskuzí? Kontaktujte it@firenet.cz


Bezpečnostní kód
Obnovit