The current Bet365 opening offer for new customers is market-leading bet365 mobile app You can get a free bet right now when you open an account.

České dráhy mají jasno. Legendární „Žabotlam“ do roka skončí v pravidelném provozu

České dráhy mají jasno. Legendární „Žabotlam“ do roka skončí v pravidelném provozu

Zná je skoro každý, a téměř každý s nimi měl něco společného - dojíždění do práce, školy, nebo za zábavou. Legendární "Žabotlam" České dráhy do roka stáhnou z pravidelného provozu. Už nyní vykonávají pouze namátkové zásahy do pravidelného provozu, a to předně na trati z Prahy do Kralup nad Vltavou, případně Stránčic, a nebo na městských linka Pražského Eska.

Žabotlam, tedy pantografová jednotka vyráběná od poloviny šedesátých let minulého století, jezdí na příměstské železnici hlavní metropole už celých padesát let. Původně se s tak dlouhým časovým nasazením v pravidelném provozu nepočítalo. Nicméně přišla komunistická normalizace, špunt v podobě devizové stagnace, který přežil prakticky až do pádu komunismu v Československo. Československé státní dráhy se na další nutnost obnovy vozidlového parku v osobní dopravě nezmohli.

Nákupy v zahraničí nebylo možné uskutečnit, aby do něčeho nestrkala nos tzv. nadnárodní obchodní komora RVHP (Rada vzájemné hospodářské pomoci), když to nebylo RVHP socialistických, tzv. vyspělých leninsko-stalinských režimů jednotlivých států, existovalo centrální plánování vlády doma, i v Moskvě.

„Provoz jednotek je postupně utlumován již několik let v souvislosti s jejich náhradou moderními vlaky. Tyto soupravy byly vyráběny v letech 1964 až 1973 a v současnosti už jsou za hranicí své životnosti,“ říká mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský. 

Přesný termín ukončení jejich provozu zatím stanoven není – může se tak stát ještě letos, nebo v průběhu příštího roku. I přesto, že vyřazené soupravy jsou sešrotovány, neuvidí cestující žabotlamy možná naposled. „Jednotky 451 se v současnosti používají také jako záložní a mohou se objevit i na jiných tratích jako výpomoc např. při výlukách, řešení mimořádností,“ dodává Štáhlavský. Jednu soupravu už zároveň České dráhy vyčlenily pro zachování a muzejní účely.

Komentáře (1)

Rated 0 out of 5 based on 0 votes

Nákup ze zahraničí nebylo možné uskutečnit vzhledem k embargu vyhlášeném vůči RVHR západními státy, normalizace na to neměla vliv, ostatně obnova vozového parku v 80tých letech byla nesrovnatelně větší než než po roce 1991.

  Attachments
 
Nejsou zde zatím žádné komentáře. Buďte první.

Místo pro vaše komentáře

Komentovat můžete jako host. REGISTRACE nebo LOGIN nejsou zatím povoleny.
Attachments (0 / 3)
Share Your Location