The current Bet365 opening offer for new customers is market-leading bet365 mobile app You can get a free bet right now when you open an account.

Berounské nádraží se posune ze 70. let do současnosti, začíná jeho modernizace

Berounské nádraží se posune ze 70. let do současnosti, začíná jeho modernizace
Po 44 letech se změní podoba nádraží v Berouně. Správa železniční dopravní cesty zahájila rekonstrukci stanice včetně seřaďovacího nádraží a také dosud nerekonstruovaného úseku trati do Králova Dvora. Potrvá dva a půl roku, navázat na ni by měla tolik potřebná modernizace trati z Berouna do Prahy.
 
 
Kdo jede vlakem například z Mariánských Lázní do Prahy, může před Berounem zapochybovat, zda se nedostal do jiného času. Z moderní trati se náhle stanou staré a hlučné koleje, které dovedou vlak až na berounské nádraží. To získalo svoji současnou tvář v letech 1972, kdy skončila stavba nové nádražní budovy, a 1973, kdy skončila elektrizace trati z Prahy. Od té doby se na něm nezměnilo téměř nic. Nyní by se ale „časová brána“ měla posunout blíže k Praze.
 
Za modernizaci úseku Beroun – Králův Dvůr včetně berounského nádraží zaplatí SŽDC 2,2 miliardy korun. „Díky stavbě zlepšíme parametry další části třetího koridoru z Prahy na západ Čech,“ podotkl náměstek generálního ředitele SŽDC pro modernizaci dráhy Mojmír Nejezchleb. Trať dostane kromě nového svršku i spodku také nové zabezpečení, rekonstrukce se dotkne také mostů, přejezdů a na berounském osobním nádraží by měla prokouknout nástupiště.
 

Vlaků nejspíše přibude, na rozkopané nádraží se vejdou

Rekonstrukce v Berouně začíná paradoxně v době, kdy by přes něj chtělo ministerstvo dopravy posílat více vlaků než kdy dříve. Vláda sice zatím odložila projednávání jeho návrhu, ale ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) již přinesl návrh, podle kterého by nad rámec současných rychlíků začaly po trati z Prahy do Plzně jezdit také nové expresní vlaky.
 
Protože přes Beroun jezdí také rychlíková linka Praha – Písek – České Budějovice, znamenalo by to, že by přes rozkopané nádraží projížděly až čtyři dálkové vlaky každou hodinu, navíc v Berouně končí regionální vlaky z Plzně, Rakovníka a hned dvě linky z Prahy (přes Černošice a přes Rudnou) a na tom se nic nezmění.
 
Podle náměstka Nejezchleba by ale rekonstrukce neměla přinést zásadní omezení. „Určitě nějaké výluky probíhat budou, ale je tu k dispozici dostatek kolejí, aby se to tak nedotklo cestujících. Čili není to o nějaké náhradní autobusové dopravě nebo něčem takovém,“ uvedl.
 

Komentáře (0)

Rated 0 out of 5 based on 0 votes
Nejsou zde zatím žádné komentáře. Buďte první.

Místo pro vaše komentáře

Komentovat můžete jako host. REGISTRACE nebo LOGIN nejsou zatím povoleny.
Attachments (0 / 3)
Share Your Location